Hier kunt u lezen wat de ervaringen van ouders zijn met de begeleiding in mijn praktijk. 

Dit zegt een ouder over de dyslexiebegeleiding:

"Onze ervaring is dat het als ouder niet meevalt om je kind thuis te helpen met ontwikkeling op onderwijs wanneer nodig. Het werkt alleen maar frustrerend. Je wil je kind zo graag helpen, maar wij hadden het gevoel dat het alleen maar averechts werkte. Wij zijn in gesprek geraakt met Adelien en vroegen haar of ze onze dochter wilde helpen met juist die zaken waar wij als ouder tekortschieten.
Adelien heeft in samenwerking met school een leerplan op maat kunnen maken en is met haar aan de slag gegaan. Het is geweldig om te zien dat onze dochter met ontzettend veel plezier naar Adelien toe ging. Ze zag het echt als een uitje. Adelien kan op spelenderwijs ontzettend veel stof aanbieden, zonder het kind te overvragen. Doordat Adelien positiviteit en eigenwaarde als uitgangspunt gebruikt hebben wij onze dochter zien groeien in haar kunnen en vertrouwen. Adelien wisselt moeilijke stof en spelletjes af om zo het werken extra leuk te maken. Tussentijds neemt Adelien tijd om ons als ouder mee te nemen en betrekt ons actief in de ontwikkeling. Dit voelt heel goed. Onze dochter groeit in haar kunnen en haar vertrouwen en wij als ouder zien een blij meisje die gewoon een beetje extra hulp krijgt… En zo hoort het."

Over de leesbegeleiding van haar zoon zegt deze moeder het volgende:

"Sinds een paar weken krijgt mijn zoon wat extra hulp met lezen. Niet van mij, maar van Adelien. Uiteraard kan ik dat zelf ook doen. Ik heb daar tijd voor en kan ook best lezen, maar op een of andere manier is lezen met je eigen kind in sommige situaties vragen om problemen. Uiteraard geldt dit wat meer als je kind het lezen lastig vindt, om wat voor een reden dan ook. Er ontstond bij ons dan ook een soort strijd en het leesplezier leek totaal te verdwijnen. Kind boos, moeder, ik dus, gefrustreerd. Dat lijkt in de verste verte niet op de ideale situatie van ‘samen lekker lezen’ Omdat ik, net als iedere ouder, het beste wil voor mijn kind, ging ik op zoek naar een oplossing.  Onder het mom van kennis inkopen, een frisse wind om hem heen en vreemde ogen dwingen, zocht ik contact met Adelien. Wat is dat een goede actie geweest. Van de dwingende ogen is overigens absoluut geen sprake. Wat ik wel zie, is iemand die enthousiast en geduldig bezig is met een kind, mijn kind. Hij doet op zijn beurt enorm zijn best. Het leesplezier begint weer terug te komen en eigenlijk heeft hij niet eens door dat hij een half uur lang heel intensief bezig is. Hoe mooi is dat? Wat ben ik blij met deze hulp van Adelien, bijles vragen voor je kind heeft niets te maken met gemakzucht of je kind pushen. Het heeft in mijn ogen puur te maken met een situatie creëren, waarin je kind de hulp krijgt die hij/ zij nodig heeft. En dat dat dan toevallig van iemand anders is, die daar een praktijk voor heeft, is in mijn ogen alleen maar heel erg prettig. Mjjn kind hoeft echt geen wereldrecords te vestigen met snellezen, wat ik wel graag wil, is dat hij goed oefent, plezier heeft en daardoor vooruit kan gaan. Succeservaringen opdoet en daardoor groeit. Wat mij betreft gaat dat op deze manier zeker lukken."

Dit zegt een moeder over leesbegeleiding d.m.v. Sleeplezen:

"Mijn dochter heeft meer zelfvertrouwen gekregen nu het lezen vooruitgaat. Adelien benadrukt wat goed gaat en dat werkt erg positief. Ook denkt zij goed mee in de vervolgstappen. Er is een goede afstemming met school."

Zo heeft deze ouder de individuele begeleiding van haar dochter ervaren:

"Heel blij zijn we met de begeleiding van Adelien en vooral de adequate terugkoppeling na de intake en de eerste lessen. Wij waren heel tevreden over de samenvatting van het intakegesprek in onze vraagstelling en het plan van aanpak. Maar na de eerste begeleidingssessie belde Adelien om te peilen wat wij van onze dochter hadden gehoord over de eerste sessie. Adelien had namelijk de indruk dat onze dochter niet zo tevreden was en misschien niet echt gemotiveerd voor de afgesproken begeleiding. Na de tweede sessie kwamen we gezamenlijk tot de conclusie dat onze dochter meer behoefte had aan andere begeleiding, meer op het sociaal-emotionele vlak. Echt superfijn dat Adelien hierover de signalen had afgegeven en dat het echte (onderliggende) probleem bespreekbaar werd met onze dochter. Zij krijgt nu eerst andere hulp en daarna gaan we weer naar Adelien als dat nodig mocht zijn. De kern van onze ervaring is dat Adelien goed signaleert en alleen de begeleiding biedt waarin zij deskundig is en die nodig is voor het kind."

Dit schrijft een leerling over effectief leren:

"Ik heb sinds de middelbare school al een beetje moeite gehad met hoe ik voor toetsen moet leren. In de tweede klas werd het lastig om alles zelfstandig te leren. Ik heb toen vaak met mijn ouders samen gezeten. Zij wisten op een gegeven moment ook niet hoe ze me het beste konden voorbereiden op de toetsen. Vanaf toen ben ik samen met Adelien aan de slag gegaan om alles goed in te plannen en te leren. Het fijne eraan vond ik dat Adelien niet als een juf naast je zit. En het was elke keer weer heel gezellig. Ook heeft Adelien me veel leermanieren geleerd zoals een mindmap maken. Ik vond het erg fijn dat Adelien meedenkt en zorgt dat je realistisch plant. We hebben veel naar plannen gekeken omdat ik dit heel erg lastig vond. In de 2e klas ben ik van 5 naar 0 tekorten gegaan dankzij de hulp van Adelien. In de derde klas heeft Adelien mij nog geleerd hoe je het beste kunt leren voor de toetsweek."

Deze ouder schrijft over het individuele begeleidingstraject effectief leren:

"We hebben Adelien vorig jaar gevraagd onze dochter te helpen bij het plannen en structureren van haar huiswerk. Nu - een jaar later - plukt onze dochter hier nog steeds de vruchten van. Met veel plezier en enthousiasme zijn ze samen aan het werk geweest.
Ook heeft Adelien geholpen met Nederlands grammatica. De flexibele insteek kijkend naar wat onze dochter op dat moment nodig had, was heel fijn. Met de deskundige hulp van Adelien hebben wij enige afstand kunnen nemen en helpen onze dochter nu als ze geholpen wil worden in plaats van haar steeds te controleren of ze haar huiswerk al heeft gedaan. De begeleiding van Adelien heeft ons alle drie goed gedaan. Met vertrouwen zien we de komende toetsweek tegemoet."