‘Yes, ik heb zelf een heel boek uitgelezen.’
‘Adelien, jij begrijpt heel goed hoe mijn brein werkt.’
‘Ik ben van 5 naar 0 tekorten gegaan en daar ben ik trots op.’
Het zijn drie uitspraken van ‘mijn’ leerlingen. Ze zeggen alles over hoe ik werk. Dat zit zo: als kinderen bij mij komen, ga ik eerst op zoek naar wat er achter hun problemen zit. Waarom lukt het niet om aan een taak te beginnen? Waarom heeft je kind geen concentratie op school? Waarom gaat lezen zo moeizaam? Pas als ik dat goed in beeld heb, gaan we aan de slag.
In de begeleiding zelf pak ik vervolgens mijn gereedschapskist erbij. Een grote kist, vol tools die ik in kan zetten om je kind te helpen met zijn of haar problemen met leren. Die gereedschapskist is gevuld door jarenlange ervaring als remedial teacher en als leerkracht. Ik kijk naar wat jouw kind nodig heeft en die tools reik ik aan. Zo leert je kind zelf met de uitdagingen om te gaan. Hierdoor zetten ze stappen, groeit hun zelfvertrouwen én groeit het plezier. Het resultaat is uitspraken zoals die hierboven staan. Mijn overtuiging? Elke stap die een kind zet is er één, en die vieren we!
Ieder kind is welkom in mijn praktijk, precies zoals hij of zij is. Ook voor kinderen met bijvoorbeeld dyslexie, autisme, ADD of ADHD is er alle ruimte. Als het nodig is, zoek ik de samenwerking met andere professionals uit netwerken waar ik bij aangesloten ben, zoals het Kinderteam Deventer. Ben ik niet de juiste persoon voor de begeleiding, dan zal je dat altijd eerlijk van me horen.
Ik bied individuele begeleiding, geef cursussen aan kinderen en deel mijn kennis op verschillende manieren met ouders en professionals.