Individuele begeleiding

Of het nu gaat om problemen met leren, lezen of spellen, graag ga ik samen met jou en je kind op zoek naar hoe we je kind weer met plezier naar school kunnen laten gaan. Hiervoor starten we met een kennismakingsgesprek. In dit gesprek bespreken we wat de behoefte van je kind is en kijken we of we bij elkaar passen. Ik geef je na dit gesprek ook een informatiemap waar alles in staat wat we besproken hebben. Zo kun je het thuis nog rustig nalezen.

Hebben we een klik en ben ik de juiste persoon voor de begeleiding, dan plannen we de intake. Bij die intake is je kind meestal ook aanwezig. Samen brengen we het (leer)probleem verder in kaart. Als het probleem bij spelling, lezen of rekenen zit, krijgt je kind ook een ‘didactisch onderzoek’: een aantal tests waarmee we kijken hoe je kind er nu voor staat. Die test wordt aan het eind van het traject herhaald om de verbetering te zien (en te vieren!). Tot slot neem ik (met toestemming) ook contact op met school om te overleggen wat zij zien en wat er op school al gebeurt om met de leerproblemen aan de slag te gaan. Al die informatie verwerk ik in een verslag van het gesprek en gebruik ik voor het plan van aanpak.

In het plan van aanpak vind je het gespreksverslag, eventueel de uitkomsten van het didactisch onderzoek en een plan voor de begeleiding. Dat begeleidingsplan is een richtlijn: tussentijds bekijken we regelmatig hoe het ervoor staat. Ik communiceer graag open en transparant en hou jou als ouder betrokken bij het traject. De begeleiding zelf vindt plaats op mijn praktijk of online. Is het voor de begeleiding prettiger als ik naar jullie huis of naar de school toe kom, dan is dat ook mogelijk.

Ik bied begeleiding bij de volgende problemen:

Dyslexie: voor kinderen met dyslexie bied ik intensieve ondersteuning bij het lezen, spellen, geautomatiseerd rekenen en bij leervaardigheden. Lees meer

Leesproblemen: wie moeite heeft met lezen, vindt lezen vaak niet meer leuk. Lees meer

Begrijpend lezen: begrijpend lezen is één van de belangrijkste vaardigheden op school. Lees meer

Executieve vaardigheden: dromerig of vergeetachtig is niet altijd een kwestie van ongeïnteresseerd zijn. Waarom lukt het een kind niet om aan een taak te beginnen? En waarom blijft het telkens weer diezelfde fout te maken? Lees meer

Leervaardigheden: Ook leren moet je leren. Lees meer

Geautomatiseerd rekenen: een moeilijk woord voor sommetjes tot 100 en tafels. Lees meer

Hoe de begeleiding er precies uitziet, hangt natuurlijk af van jouw kind. Ik vertel je er graag meer over tijdens het kennismakingsgesprek. Schroom niet om contact op te nemen als je nog vragen hebt, of om een kennismaking in te plannen.  

Tarieven

Voor mijn begeleiding geldt een uurtarief van €55,- (bij mij op de praktijk) of €68,- (extern, bijvoorbeeld bij jou thuis of op school). Bij externe begeleiding verder dan 5 kilometer wordt een kilometervergoeding gerekend van €0,21 per kilometer. De kosten van de totale begeleiding hangen af van het traject dat we samen voor je kind uitstippelen. Neem gerust contact op voor meer informatie.

Intake basis: oudergesprek, contact met de school en plan van aanpak: €150,-

Intake uitgebreid: intake basis met didactisch onderzoek, onderzoeksverslag en schoolbezoek (1x): €265,-